Info rond COVID-19 virus #ReisGerust #ReisBewust

GERUST OP REIS IN CORONATIJD

Snak je naar het vooruitzicht van vakantie maar ben je onzeker om reisplannen te maken voor 2021 door de huidige coronasituatie? Dat begrijpen we volledig. Met Wild Alaska kan je met een gerust hart op reis vertrekken. Hoe? We lijsten alle informatie even voor je op.

Ons annuleringsbeleid

Boek zonder financiële zorgen jouw reis naar Alaska & Yukon. Gelden er reisrestricties (verplichte quarantaine of code rood) op het moment van je vertrek? Je krijgt je geld terug! Stel je liever je reis uit? Dan kijken we samen naar de mogelijkheden om je reis flexibel en zonder financieel verlies om te boeken. Ook klanten die een tegoedbon kregen voor een geannuleerde reis in 2020 kunnen met een gerust hart de reis omboeken naar 2021 en gebruik maken van het annuleringsbeleid.

Bij een aantal reizen is het zo dat bepaalde reiselementen enkel omboekbaar zijn en niet terugbetaalbaar. Hier zal echter duidelijk over gecommuniceerd worden alvorens je een van de betrokken reizen boekt. We helpen je dan ook graag verder met een alternatieve reis die je wél kosteloos kan annuleren.

Als er geen reisrestricties zijn maar je toch je reis wil annuleren, dan kan dit volgens onze annuleringsvoorwaarden.

In het volgende overzicht vind je alles over ons annuleringsbeleid:

Hoe verloopt de boeking?

We komen samen tot het ideale reisvoorstel. Dat gebeurt per e-mail, telefonisch of per digitale afspraak. Sinds 1/12/2020 zijn onze kantoren ook terug open voor klanten, al is het wel nog steeds aangeraden om afspraken zoveel mogelijk digitaal te organiseren.

We leggen alle reservaties vast. Zodra dat in orde is, ontvang je de bestelbon met een samenvatting van alle geboekte services en een betalingsverzoek van het voorschot (40%). Dit voorschot moet zes weken voor je vertrek betaald zijn.

Intussen volgen wij de coronasituatie op de voet. We houden je op de hoogte als er iets zou veranderen voor jouw reisperiode, ook als dat na de betaling van je voorschot is. Als we de reis moeten annuleren door reisrestricties, krijg je het reeds betaalde bedrag volledig terug.

Heb je al geboekt?

Zodra er iets wijzigt voor jouw reisperiode, zullen we je contacteren. We volgen ook op of veilig reizen al dan niet gegarandeerd kan worden, zowel in het vliegtuig als ter plaatse.

Veelgestelde vragen over corona en reizen

Ben je ziek op het moment van vertrek?

Het is niet de bedoeling dat je op reis vertrekt als je symptomen vertoont. Zo breng je niet alleen jezelf, maar ook andere reizigers in gevaar. Als je over een geldige annuleringsverzekering beschikt, kan je hier uiteraard op terugvallen om de reis (ook last minute) te annuleren. We voegen deze annuleringsverzekering graag toe op het moment dat je de reis boekt.

Wat als de bestemming een negatieve coronatest vraagt aan inkomende reizigers?

In dat geval kan er veilig gereisd worden en word je verondersteld zelf voor deze negatieve coronatest te zorgen. We brengen je tijdig op de hoogte dat je een coronatest moet voorleggen. Wil je de reis annuleren omdat een negatieve coronatest noodzakelijk is? Dan gelden onze annuleringsvoorwaarden.

Test je positief? Dan is kosteloos annuleren mogelijk volgens de voorwaarden van jouw annulatieverzekering.

Wat als quarantaine verplicht is op moment van vertrek?

Als je verplicht bent om in quarantaine te gaan, zowel op de bestemming of bij de terugkeer in het thuisland, hoef je niet af te reizen. In geval van een verplichte quarantaine bij aankomst gaan we ervan uit dat je niet zal reizen. In dit geval wordt de reis geannuleerd. In geval van een verplichte quarantaine bij terugkeer ligt de keuze bij jou of je afreist of niet. Is een quarantaine voor jou niet mogelijk? Dan nemen we als tour operator onze verantwoordelijkheid: je reis wordt geannuleerd en je krijgt je geld terug.

Wat als reisrestricties veranderen als ik reeds ter plaatse ben?

In dat geval bekijken we of je reis op een veilige manier afgewerkt kan worden. We verlenen bijstand en zijn 24/7 bereikbaar. We zorgen voor repatriëring als dit nodig zou zijn.

Belangrijk om te weten:

Je bent als reiziger zelf verantwoordelijk voor het al dan niet afsluiten van een reisverzekering. We raden je aan om je correct en volledig te verzekeren, gezien de onzekere situatie. Bekijk op voorhand goed over welke dekkingen je verzekering beschikt. We helpen graag met ons advies en met geschikte polissen, zo hoef je je geen zorgen te maken over financiële risico’s.

In ons aanbod:

Allianz annuleringsverzekering aan 6.3% van de reissom: Dekt de kosten als je ziek valt voor afreis en bezorgt je financiële compensatie voor niet-genoten services wanneer een vervroegde terugreis noodzakelijk is.

Allianz bijstandsverzekering aan € 10.5 per persoon per dag: Dekt je medische kosten als je ter plaatse ziek wordt of als je vervroegd naar huis dient terug te keren.

Ook jaarformules waarbij annulering en bijstand gecombineerd worden zijn mogelijk.

Contacteer ons vrijblijvend voor meer informatie of om de volledige polisvoorwaarden en -dekkingen te verkrijgen.

Bij Wild Alaska stellen we je veiligheid als reiziger steeds voorop en danken we je voor het vertrouwen dat je in ons stelt. Samen willen we van jouw reis een onvergetelijke ervaring maken.

Wild Alaska (Xplore the North NV) is een sterke en financieel gezonde firma die de voorbije jaren de nodige reserves heeft opgebouwd. We zijn ervan overtuigd dat we deze crisis zullen overleven. We zijn daarnaast ook aangesloten bij het Garantiefonds Reizen, waardoor financiële solvabiliteit gegarandeerd kan worden.

Alaska 06